The Gate

מתוך מכביפדיה

על THE GATE

ארגון THE GATE הוא ארגון האוהדים של מכבי תל אביב בכדורסל.

מאז שנת 2005 פעל הארגון במתכונתו המקורית כשני ארגונים נפרדים - GATE 11 ו-GATE 7. בקיץ של עונת 2017/18, בצעד היסטורי, התאחדו שני ארגוני האוהדים בהיכל לארגון אוהדים אחד - THE GATE, שמעודד לראשונה מאולם 11.


מטרות העל של הארגון הינן:

תמיכה חסרת פשרות בקבוצה - הארגון רואה את עצמו כאחראי לתמיכה חסרת פשרות בקבוצה, בטוב וברע כאחד, תוך כדי מתן גיבוי מלא לשחקנים ולקבוצה בכל משחק.

שיפור העידוד והתפאורה בהיכל ובמשחקי חוץ - הארגון שם לעצמו מטרה לשפר את העידוד במשך כל משחקי הבית והחוץ של הקבוצה, כולל דאגה לכרטיסים מסובסדים והסעות למשחקי חוץ.

שיפור תנאי האוהדים בהיכל - כארגון האוהדים של מכבי, הארגון פועל לטובת אוהדי הקבוצה ופועל לשיפור תנאי האוהדים בהיכל.


עקרונות הארגון

THE GATE הינו ארגון התומך במכבי ת״א בכדורסל.

הארגון שם לעצמו את הצלחת הקבוצה בראש סדר העדיפויות ויפעל על מנת להבטיח זאת.

הארגון רואה בהתחזקות הגוש המעודד והגדלתו אמצעי להשגת הצלחת הקבוצה.

הארגון רואה בקהל ובחברי הגוש המעודד קהילה שיש לטפחה על מנת ליצור סביבה חברית ותחושת שייכות ואחדות.

הארגון יעודד ללא הפסקה, בלי קשר למתרחש על המגרש.

הארגון נוכח בכל משחקי הקבוצה. זוהי הדרישה הבסיסית והמשמעותית ביותר מחברי הארגון.

הארגון מקיים פעילוית נוספות שאינן בזמן משחקים המשפרות את ביצועי הארגון, למשל צביעה והכנת שלטים.

חברות ורעות בין חברי הארגון הינם ערכים מובילים. לשם כך יפעל הארגון לחיזוק הקשר בין חבריו בדרכים שונות.

הגעה למשחקים עם חולצות ארגון.


פעילות שוטפת

הארגון מורכז ברובו מאנשים בגילאי 15-25 (אך לא רק), בנים ובנות, בעלי עקרון משותף - אהבה למכבי. יחד, אנו יוצרים קבוצה חברתית מגובשת עם אהבה משותפת לקבוצה ואחד כלפי השני, שכן חברי הארגון נמצאים בקשר כמעט יום-יומי אחד עם השני.

מלבד פעילויות הארגון במהלך העונה המתבטאות במפגשים לטובת הכנת תפאורה, החלטות על שירי הקבוצה ופגישות שוטפות לצורך שיפור וייעול פעילות הארגון, הארגון שם לעצמו מטרה לפעול גם מחוץ ליד אליהו, ולכן מקיים מפגשי גיבוש, טורנירי כדורסל, מפגשי התנדבות ועוד.

המטרה היא ליצור קהילה מאוחדת, בעלת מכנה משותף, שתצעיד את האוהדים קדימה.

רקע להקמה

ארגונים GATE 11 וGATE 7 קמו בשנת 2005 כדי להוות קורת גג לכל אוהדי מכבי באשר הם וכדי לחזק את העידוד והתמיכה בקבוצה. הדרך להגשמת המטרות הייתה תמיכה אבסולוטית בצוות המקצועי תוך חיזוק ערכי המכביזם והספורטיביות בקהל. שמות הארגונים נשאו את שם השערים בהם הוקמו ושיקפו את האני מאמין של הארגונים – כולם יכולים להרגיש שייכים. כמו כן, נבחרה שיטת הנהגה בה חברי הארגונים בוחרים את מוביליהם בכל שנה בצורה דמוקרטית, המקדמת ערכים של כבוד, אמינות ושקיפות, ועדין נחשבת חריגה בנוף ארגוני האוהדים.

לאורך השנים גדלו הארגונים, התחזקו והתמודדנו עם קשיים. שני הארגונים עמדו בפני סוגיות רבות ודילמות אשר כל אוהד מכיר במהלך שנותיו, ולרגע לא שכחו את החובה המוטלת עליהם להיות נושאי הדגל בתחום האוהדים.

פעילויות הארגונים ותוצריהן הפכו למסורת בקרב אוהדי מכבי בהיכל ומחוצה לו. אוהדים לבשו בגאווה את חולצות השערים, שמחו לקחת חלק ברוח הארגונים ולהימנות על אוהדיה השרופים של הקבוצה.

אלו הם מספר נושאים עליהם עמלו הארגונים במהלך השנים:

• שיפור העידוד – עידוד ללא הפסקה, גם אם הקבוצה בפיגור. הארגונים האמינו שיש באוהדים את הכח להשפיע על תוצאת המשחק והוכיחו זאת פעמים רבות. העידוד לא התחיל ונגמר במגרש, אלא התרחב לנחיתות שחקנים, אימונים ואף פגישות אישיות בזמנם הפרטי.

• תפאורות – הכנסת צבע ליציעים ומשחקי הקבוצה, תמיכה באמצעות מסרים לשחקנים וליתר הקהל.

• משחקי ליגה – פרויקט הליגה של הארגונים החל בעונתן הראשונה ונמשך עד היום, כאשר הציבו כמטרה עליונה את הרחבת הנוכחות במשחקי הליגה ותמיכה בכל משחקי הקבוצה, בית וחוץ.

• זכויות אוהדים בהיכל – הקפדה על זכויות האוהדים בכל היציעים, מניעת ספסרות ויצירת פלטפורמה למכירת כרטיסים במחיר הנקוב.

• ספורטיביות – עבודה נמרצת מול מנהלת הליגה ואיגוד הכדורסל. מלחמה כנגד שיטת הפיינל פור ומחירי הכרטיסים, הגברת המודעות לכרטיסי נוער, שינוי שעות משחקים. הארגונים הובילו את מעורבות האוהדים אל מול מנהלת הליגה ואיגוד הכדורסל.

• תרומה לקהילה – התנדבויות בבתי חולים ועמותות, התרמות לנזקקים וארוחות בחגים. בבסיס הפעילות עמדה התפיסה שיש לאוהדים כח מאוגד וחזק בחברה הישראלית שיש לתעל אותו למטרות חיוביות.

• מניעת אלימות – הגברת המודעות לנושא בקרב הגופים המופקדים על הספורט, צמצום חשיפות לאלימות ככל הניתן, שיפור השיח עם המשטרה על מנת לדלל את נוכחותה ביציעים ולהקל על חיי האוהדים.

• בית לאוהדים – טיפוח קהילת האוהדים: כתיבת טורים וחלוקת מגזין אוהדים, הפקת טורנירי אוהדים, אירוח שחקנים ומאמנים באתר ובפורום, צפיות משותפות במשחקים.

השנים האחרונות הדגישו את ה"אני מאמין" של הארגונים ואת הדרך בה פעלו. הארגונים האמינו בתמיכה בצוות המקצועי כדי שיוכל לנצל בצורה מקסימלית את הכלים העומדים לרשותו, מבלי לערב שיקולים זרים לרווחת הקהל. כשחשו זלזול דאגו להביע את דעתם, בין אם בשיחות, בשלטים או בחדר ההלבשה. השיח אל מול הנהלת הקבוצה התקיים לרב בדלתיים סגורות על מנת לכבד את כל הצדדים. במקרים בהם הרגישו הארגונים כי אין ברירה אחרת נאלצו לפנות למחאה ופרסום תקשורתי, לא כדי לשחרר אגרסיות ולפגוע באחרים, אלא כדי לייצר את אותו השיח שבו האמינו.

לקראת קיץ 2017 הארגונים זיהו הזדמנות להיות חלק ממשהו גדול וטוב יותר, ולכן לקחו החלטה שלדעתם תיזכר בדפי ההיסטוריה של אוהדי מכבי תל אביב כהחלטה אמיצה ונכונה אשר שיקפה את הרצון של כולם, להתאחד לארגון אחד באולם 11, ולא ביציעים, ארגון THE GATE.

תרומה לקהילה

ארגון THE GATE לוקח חלק פעיל בהתנדבות ותרומה לקהילה. הארגון רואה בתרומה לקהילה חלק בלתי נפרד מהפעילות השוטפת של הארגון ובשנים האחרונות ביקר הארגון באופן קבוע בבתי חולים. הארגון משתדל בכל חג לעשות, לעזור ולשמח. חברי הארגון מחלקים תפוח בדבש בראש השנה, מחלקים סופגניות בחנוכה, באים לעשות שמח בפורים ואורזים חבילות מזון לנזקקים בפסח.

הערות שוליים